Hoogtepunten

Fanfare St. Joseph Pey is ruim 100 jaar actief in de Peyer gemeenschap, maar ook ver daar buiten. Wat te denken van de diverse successen op de Limburgse Bondsconcoursen, optredens in binnen- en buitenland en de verschillende concertreizen die de vereniging in de loop der jaren heeft gemaakt.

Hieronder een lijst met de successen waar de fanfare het meest trots op is

• Eerste prijs met Lof der jury (27-10-2019)
    92,42 punten behaald op het Bondsconcours in Roermond o.l.v. dirigent Frank Steeghs
  • Onderscheiden als ‘Koninklijk Erkende Fanfare’ (14-04-2010)
    Tijdens de jubileumreceptie op zaterdag 17 april 2010 is de Peyer fanfare door voormalig burgemeester Akkermans onderscheiden met een Koninklijke Erepenning. Deze onderscheiding heeft de fanfare ontvangen wegens het 100-jarig bestaan in 2010. De fanfare mag zich sinds die dag “Koninklijke Erkende Fanfare St. Joseph” noemen.
  • 100-Jarig jubileum (01-01-2010)
    Tijdens de vier jaargetijden is een activiteit georganiseerd voor het 100-jarig jubileum. Zo werd het Peyer zalencomplex in de lente officieel geopend, stond de zomer in het teken van het concert ‘Fanfaar…Anges es Anges’, werd in de herfst een grandioos feestweekend georganiseerd en werd in de winter afgesloten met een heuse Kerstmusical.
  • Winnaar Fanfare ’90 concours (24-11-1990)
    Eerste prijs met, het hoogst behaalde resultaat in de sectie fanfare tijdens het Fanfare ’90 concours in Rotterdam.
  • Eerste prijs met Lof der jury en de Oranje wimpel (27-01-1990)
    Eerste prijs met lof der jury en Oranje wimpel (landskampioen) tijdens de Landskampioenschappen in Oss.
  • Winnaar KRO Tournooi in de sectie fanfare (18-04-1971)
  • Oprichting Fanfare St. Joseph Pey (09-03-1910)
    Reeds lang voor de oprichting van fanfare St. Joseph leefde er in de harten van vele oprechte Peyer muziekliefhebbers de gedachte aan een eigen muziekvereniging. Vooral in de winter van 1909 was dit het gesprek van de dag. Tijdens een algemene vergadering in maart 1910 werd definitief besloten tot de oprichting van een fanfare.