Jeugdfanfare

Fanfare St. Joseph heeft een eigen jeugdfanfare waarin jeugdige leden elke zondagmorgen met elkaar musiceren. Dit jeugdorkest vormt de brug tussen de individuele opleiding en het vele oefenen thuis, het samen muziek maken en de voorbereiding en overstap naar het grote orkest. Zo wordt de fanfare voorzien van nieuw bloed en zijn de jeugdige muzikanten al jong betrokken bij de cultuur binnen de vereniging. Aan de wenselijke hechte band tussen de leden van de vereniging wordt onder andere mede vorm gegeven door het mee musiceren van ledden die de overstap naar het grote orkest al achter de rug hebben. De dirigent heeft de rol de muzikale “opvoeding” in brede zin vorm en inhoud te geven, waarbij het plezier beleven en het genieten van samen muziek maken de hoofdrol speelt.

Gevarieerd muzikaal programma

Elke zondagmorgen wordt er gerepeteerd in de fanfarezaal van 10.30 tot 12.15 uur. Het resultaat van al deze repetities is te beluisteren op diverse uitvoeringen die in een lopend jaar worden gegeven. Voorbeelden daarvan zijn het Eurofestival in Maasbracht, een concert bij de Stichting Pergamijn en een optreden in de Efteling. Een jaarlijks terugkerende activiteit is het opluisteren van de Vormselmis in de parochiekerk van Pey. Ook organiseert het jeugdorkest in december een gezellig Kerstconcert, waar onder het genot van een wafel en warme chocomel, naar Kerstverhalen kan worden geluisterd, er vrolijke muziek klinkt van het orkest en de blokfluitgroep.

Kerstconcert

Naast het maken van muziek gaan de leden van het jeugdorkest elk jaar op kamp. Dit is altijd een gezellig gebeuren waarbij men een lang weekend afreist naar een leuke (buiten) locatie. De jongens en meisjes beleven hier altijd leuke tijden waar men (later) nog vaak over na praat.

Achtergrond Dennis Close

Het jeugdorkest staat onder leiding van de enthousiaste Dennis Close. Hij is sinds 2009 dirigent van het jeugdorkest. Onder leiding van Dennis wordt leuke en uitdagende muziek gespeeld en daarnaast staan plezier, motivatie en een leuke sfeer voorop.